ОШ „Иван Горан Ковачић“ 15.05.2014.

Корелација више наставних предмета(хемија,географија,биологија,српски језик,музичко и верска настава).
ВЕРСКА НАСТАВА

СВЕТА ВОДА

У оквиру Угледног часа хемије који је организовала наставница Снежана Мишић,ВОДА је сагледавана из различитих углова.Ученици седмог разреда подељени су у 6 група,за сваки предмет по 4 или 5 ученика.Након 15 минута рада по групама,свака група је извештавала о свом раду.Углавном се радило о изради паноа.
Ученици који су били задужени за верску наставу такође су радили на лепљењу фотографија за пано.Тема је била:Света вода,Водоосвећење,Богојављање,Крштење Господа Исуса Христа.
vodaНакон истека времена предвиђеног за рад група,кренуло се са читањем извештаја и објашњавањем садржаја паноа.Извештаји су били изузетно занимљиви,било је ту и извођења огледа и експеримената у оквиру предмета хемије,стихова о ВОДИ које су рецитовали ученици из групе за српски језик и књижевност,географског аспекта водених пространстава,биолошког потсећања на важност ВОДЕ за човека и планету,као и предивних музичких композиција у којима смо уживали током целог часа.Ученици верске наставе донели су суд са водом,босиљак,крст и свећу како би објаснили сам чин Водоосвећења.Извештај је садржао и објашњења везана за особине освећене водице,порекло и врсте Водоосвећења,као и празник Богојављање.Укратко је објашњен оглед у којем је научно доказана хармонична структура кристала молекула Освећене ВОДЕ који имају облик шестокраке звезде у односу на хаотичну структуру кристала молекула неосвећене Воде.На крају је један ученик одпевао тропар који свештник пева приликом Водоосвећења.
Часу је,поред директора,присуствово велики број наставника који су били одушевљени разноврсношћу садржаја и углова посматрања једног тако једноставног,а ипак веома сложеног појма ~ВОДА.Овакви часови показују да верска настава може имати додирних тачака са свим наставним предметима,поготову ако постоји добра сарадња са колегама и интересовање ученика.