У петак и суботу, 1. и 2. јуна текуће године, благословом Његовог Преосвештенства епископа нишког Г. Арсенија, у просторијама светосавског дома у Нишу одржан је семинар за вероучитеље под називом „Активно-оријентисана настава – методе“, ауторā и водитељā г. Саше Манића и Дејана Пејчића, наставника из Ниша. Учешће у овом стручном усавршавању узели су вероучитељи града Ниша, Алексинца, Прокупља, Кушумлије и Пирота.
Семинар је одржан у два дана. Рад на самом семинару ефективно је спровођен по етапама. Учесници су у току оба дана били изузетно пажљиви и заинтересовани, активно су учествовали у групном раду, али и иницирали активне дискусије. Након теоријског дела обуке, систематично је рађено на великим методама активне наставе (студија на случају, учење по станицама, пројектна метода) које су по себи погодне за реализацију целих наставних области. У групном раду, учесници обуке су креирали идеје за примену студије на случају и развијали пројектне идеје. Сам концепт активне наставе изразито се показао успешним у наставничкој пракси, јер се фокус пажње са уобичајених метода рада са децом окреће управо на активирање ученика и учење кроз самостални рад. Како верска настава садржински има огроман потенцијал када је у питању планирање и спровођење наставног процеса, методе активно – оријентисане наставе могу подићи квалитет наставе Веронауке на завидан ниво, уместо да се устаљеним методама, попут фронталног наступа „гуши“ квалитет пренесеног знања. Учесници обуке могли су, такође, стећи потребна знања у прављењу пројеката и изради радних листова као потребног наставног материјала. Све наведено преко је потребно вероучитељима ако се има у виду већ устаљени проблем непостојања адекватног и унифицираног наставног материјала, тј. уџбеника и сл. Путем ове обуке (која ће сасвим извесно бити и у наредним приликама на располагању вероучитељима, у истој и унапређеним варијантама) наставници Православног катихизиса имали су прилику да се упознају са нама савременим педагошким приступима рада у настави, и да у већ постојеће и разрађене оквире методског репертоара интегришу садржаје верске наставе.
{oziogallery 1728} Семинар је одржан у два дана. Рад на самом семинару ефективно је спровођен по етапама. Учесници су у току оба дана били изузетно пажљиви и заинтересовани, активно су учествовали у групном раду, али и иницирали активне дискусије. Након теоријског дела обуке, систематично је рађено на великим методама активне наставе (студија на случају, учење по станицама, пројектна метода) које су по себи погодне за реализацију целих наставних области. У групном раду, учесници обуке су креирали идеје за примену студије на случају и развијали пројектне идеје. Сам концепт активне наставе изразито се показао успешним у наставничкој пракси, јер се фокус пажње са уобичајених метода рада са децом окреће управо на активирање ученика и учење кроз самостални рад. Како верска настава садржински има огроман потенцијал када је у питању планирање и спровођење наставног процеса, методе активно – оријентисане наставе могу подићи квалитет наставе Веронауке на завидан ниво, уместо да се устаљеним методама, попут фронталног наступа „гуши“ квалитет пренесеног знања. Учесници обуке могли су, такође, стећи потребна знања у прављењу пројеката и изради радних листова као потребног наставног материјала. Све наведено преко је потребно вероучитељима ако се има у виду већ устаљени проблем непостојања адекватног и унифицираног наставног материјала, тј. уџбеника и сл. Путем ове обуке (која ће сасвим извесно бити и у наредним приликама на располагању вероучитељима, у истој и унапређеним варијантама) наставници Православног катихизиса имали су прилику да се упознају са нама савременим педагошким приступима рада у настави, и да у већ постојеће и разрађене оквире методског репертоара интегришу садржаје верске наставе.