03 konacna korica vladika Венијамин 2Са благословом епископа нишког у Пироту је 2013. године основано православно удружење ''Владика Василије Костић'', које је убрзо, на челу са свештеником Марком Дабићем, покренуло мноштво лепих догађаја у граду. Предавања, хуманитарне акције, путовања, занимљиве приредбе и догађаји у школским и предшколским установама, подсетили су на златно доба пиротске побожности између два светска рата. Непуне три године по оснивању, удружење је покренуло издавачку делатност са четворотомном едицијом ''Епископи Пироћанци''. Најпре су фебруара 2016. године, у препуном медија-центру на Сајму књига у Пироту, јавности представљена прва два наслова библиотеке: ''Владика Василије Костић'' и ''Владика Венијамин Таушановић''. О овим јерарсима већ је публиковано неколико књига и текстова, а посебност пиротских издања чини то што је у њима по први пут подробније истраживана веза ових пастира са њиховим завичајем, сабрана су и сећања рођака, живих сведока и познаника. Књигу о епископу Василију приредили су свештеник Марко Дабић, Велимир Панић и Душан Ранчић који је уједно аутор и издања о епископу Венијамину. Месец дана касније освануо је трећи наслов – прва штампана публикација о животу и делу епископа нишког Јована Илића, родом са Старе планине. Приређивач овог дела био је Жељко Перовић, а сарадници владикин унук Јован Илић из Ниша, Златимир Манић из Горњег Милановца и Камен Панић из Пирота. Ова књига је са великом радошћу представљена у Дојкинцима, владикином родном селу, средином јула 2016. године. Књига о најстаријем знаном епископу Пироћанцу Кирилу Живковићу још увек није објављена. Њен излазак очекује се у првој половини 2017. године. Сем личног истраживачког труда аутора Душана Ранчића за израду будућег дела драгоцена је и обимна грађа коју је пиротском удружењу доставио Боривој Чалић из Вуковара, истраживач и врсни познавалац српске културе осамнаестог века. Важан је и ''Катихизис Кирила Живковића'' који је 2009. публиковао протојереј-ставрофор др Владимир Вукашиновић из Београда.